søndag 16. oktober 2022

O min Frelser så kjær









O min Frelser så kjær, hvor elendig jeg er 
Med et hjerte fordervet i synd!
Ifra hode til fot, Hjertets innerste rot 
Kun en eneste masse av synd

O min Frelser og venn, Mange år svant jo hen 

På fortapelsens reddsomme vei,

Som et rovjaget får Fullt av blødende sår, 

Til ditt nådekall svarte jeg nei.


O min Frelser så kjær, Kan du slik som jeg er

Ta imot meg og feste til brud?

Og kan du ha meg kjær Selv så heslig jeg er, 

Da er du en forunderlig Gud.


Ja, ditt ord sier så At jeg nåde skal få, 

At du ikke min synd minnes mer

Ditt velsignede blod Gir meg nåde og mot 

Til å tro at min brudgom du er.


Bil du alltid hos meg I min trensel og strid,

Gi meg nåde å være på vakt!

All den syndige lyst Som jeg bær i mitt bryst, 

Slå den ned med din veldige makt!


Fremfor alt la ditt blod, Denne rensende flod,

Være daglig mitt kjæreste sted

Hvor jeg senker meg ned, Hvor jeg finner min fred

- Herre, det er det største jeg vet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar