søndag 25. september 2022

Ren og rettferdig

Alternativ melodi



Ren og rettferdig, Himmelen verdig Er jeg i verdens Frelser alt nu, Ordet forkynner At mine synder Kommer han aldri mere i hu. Å, jeg er frelst og salig fordi Sønnen har gjort meg virkelig fri! Fri i fra nøden, Dommen og døden, Amen, halleluja!

Lenge jeg tenkte Gud ikke skjenkte Nåde til den som fattedes alt.

Å måtte lide, Kjempe og stride Stod for mitt hjerte levende malt.

Men i min strid, min bedring og flid, Fantes det bare avmakt og død.

Lammet har vunnet, Blodet har runnet, Amen, Halleluja!


Å hvilken nåde Midt i all våde: Kristus har kjøpt oss just som vi er!

Han måtte lide, Kjempe og stride, Han måtte stå mot helvedes hær.

Nu er vi frie - hør og gi akt! Synden på verdens Frelser er lagt!

Gud nu forkynner Nåde for synder, Amen, Halleluja!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar